Personal trainer Amsterdam
Krachttraining voor vrouwen in Amsterdam
Meld u nu aan voor een gratis proefles en leer in een uur hoe u effectief kunt trainen.
Krachttraining of gewichtheffen kan intimiderend zijn voor vrouwen, vooral voor beginners! Veel vrouwen hebben nog nooit een halter opgepakt of zich in de gewichten afdeling van de sportschool gewaagd - vaak vanwege oude, volledig onjuiste ideeën dat het niet de "juiste" soort training voor vrouwen is, dat het gevaarlijk is voor onze gewrichten om zware gewichten te tillen of dat het u er "omvangrijk" uit zal laten zien.
Ons team is gepassioneerd over de ongelooflijke impact die krachttraining biedt aan vrouwen. Of u nu vet wilt verliezen, kracht wilt opbouwen, spiermassa wilt kweken of u gewoon fitter en bekwamer wilt voelen in uw dagelijkse activiteiten, het integreren van weerstandstraining in uw fitnessroutine is een absolute must.
Wilt u een strakker of slanker lichaam? Krachttraining is de manier om resultaten te bereiken!
Veel van onze vrouwelijke klanten komen naar de sportschool met de wens om strakker te worden en zeggen dat ze na maanden (of zelfs jaren) zweten tijdens cardiotrainingen en HIIT-lessen nog steeds niet de resultaten hebben bereikt die ze willen. Dit is het moment waarop we hen kennis laten maken met het idee van krachttraining om spiermassa en kracht op te bouwen.

Om deze getonede esthetiek te bereiken, zijn er twee basisstappen: het versterken van uw spieren en het verliezen van het lichaamsvet dat ze bedekt. Het resultaat is dat u meer magere spieren opbouwt en dat uw spieren beter zichtbaar en gedefinieerd worden!

Een veelgemaakte fout voor vrouwen met deze doelen is het doen van veel cardio-oefeningen. Hoewel dit u zal helpen om een calorietekort te bereiken en dus gewicht te verliezen, zal het niet garanderen dat dit gewichtsverlies uit vet komt en het zal geen spieren opbouwen. Daarom kan het zijn dat u een kleiner lichaam krijgt, maar geen slank lichaam. Gewichtheffen heeft alles te maken met het vormen van uw lichaam en het creëren van kracht.
Maar wacht... zal het heffen van gewichten me er niet groter uit laten zien?!
Nee! Laat deze oude mythe u niet hinderen. Het opbouwen van een aanzienlijke hoeveelheid spieren vergt veel hard werk en tijd! Door gewichten aan uw fitnessroutine toe te voegen, zult u niet plotseling enorme hoeveelheden spieren ontwikkelen. Het vergt tijd, toewijding en een goed ontworpen trainingsprogramma met progressieve overbelasting en een effectief voedingsplan. Hoewel het zeker mogelijk is om massa toe te voegen en het lichaam te laten groeien door middel van gewichten, is dat slechts één resultaat.

Met de juiste programmering kunt u krachttraining gebruiken om het lichaam vorm te geven en er strak en slank uit te zien. Dankzij hormonale verschillen tussen mannen en vrouwen is het voor vrouwen veel moeilijker om "volumineus" te worden bij krachttraining.

Mannen hebben tussen de 240-950 nanogram testosteron per deciliter bloed, terwijl vrouwen er slechts tussen de 8-60 hebben. Aangezien testosteron een belangrijke factor is voor spierkracht, is het logisch dat mannen het relatief gemakkelijker vinden om hun spiermassa te vergroten. Dus, in plaats van u zorgen te maken over het toevoegen van ongewenste massa, concentreert u op het feit dat het heffen van zware gewichten zal helpen om de botten te versterken en u meer spierdefinitie zal geven.

Tot slot, om echt een serieuze hoeveelheid spieren op te bouwen, moet u ook een serieuze hoeveelheid voedsel eten! Om merkbaar aan te sterken heeft u niet alleen tijd en zware gewichten nodig, maar moet u ook veel meer eten. U zou een consistent calorieoverschot moeten hebben met een grote hoeveelheid proteïne om een serieuze massa te krijgen. Als het opbouwen van massa het doel is - geweldig, krachttraining kan u helpen om dit te bereiken. Zo niet - geen zorgen. Gewichtheffen kan op een intelligente manier in uw training worden opgenomen om een breed scala aan doelen te bereiken.
Niemand wil in een rij wachten om apparatuur te gebruiken die moet worden schoongemaakt voordat je gaat trainen. Bij Timba Motivation zijn we er trots op dat we het anders doen. Bij ons geniet je van een in-house personal trainer en een eigen persoonlijke workoutpod. Deze prachtig geprepareerde en gepresenteerde ruimte is exclusief voor tijdens jouw training - met alle cardio-, gewichthef- en mobiliteitsapparatuur die je nodig hebt!
Krachttraining voor vrouwen is ook belangrijk voor...
  • Het opbouwen van magere spieren
  • Het opbouwen van sterkere gewrichten
  • De verbetering van de cardiovasculaire conditie
  • De voorbereiding van het lichaam op het moederschap
  • De verbetering van uw geestelijke gezondheid
  • Het opbouwen van meer zelfvertrouwen
  • De verbetering van de cardio gezondheid
  • Uw prestaties in hardlopen en andere sporten
Veelgestelde vragen
Hoeveel keer per week moet ik aan krachttraining doen?
Dit varieert afhankelijk van uw doelen, maar over het algemeen zien onze cliënten goede resultaten door 2 of 3 keer per week krachttraining bij ons te doen.
Is krachttraining een goede manier om af te vallen?
De enige manier om gewicht te verliezen is door een calorietekort te hebben. Krachttrainingsoefeningen kunnen worden gebruikt om a) ervoor te zorgen dat dit gewichtsverlies uit lichaamsvet komt, en b) magere spieren op te bouwen. Het tegelijkertijd bereiken van beide doelen is de manier om een sterk en mager lichaam op te bouwen (lichaamsrecompositie).
Hoe begin ik met gewichtheffen?
Boek een gratis consult met een van onze personal trainers. Zij zullen een uur met u doorbrengen om al uw doelen door te nemen, te horen over uw trainingservaring, uw bewegingspatronen te beoordelen en met u te praten over uw levensstijl en voeding. Van hieruit stellen ze een plan op maat voor u samen.
Hoe zorg ik ervoor dat ik mezelf niet verwond door zware gewichten te tillen?
Het is van essentieel belang dat u begeleiding krijgt van een personal trainer als u voor het eerst aan krachttraining doet. Uw trainer zal bij elke krachttraining aan uw zijde staan, om ervoor te zorgen dat u de gewichten in de juiste vorm tilt.
Met hoeveel gewicht moet ik beginnen?
Een van de meest voorkomende fouten die we zien is dat beginners de hoeveelheid gewicht waarmee ze beladen verkeerd inschatten. Maar al te vaak gaan mensen te zwaar, te snel, zonder eerst de basis onder de knie te hebben. Dit is een recept voor blessures. Uw trainer heeft de expertise om precies te weten wanneer het gepast is om een oefening uitdagender te maken en hoe.
TEAM
Toegewijde en ervaren personal trainers
Elke Timba Motivation coach is gekwalificeerd op het hoogste niveau en heeft minstens vijf jaar ervaring in het geven van personal, één op één trainingssessies op maat.
CALL TO ACTION
Start nu met een gratis proefles en de startersdeal 3 sessies voor €150
Heeft u nog steeds twijfels of personal training bij u past?

Tijdens het intakegesprek bespreken we uw doelen en wensen. U hoort hoe we u kunnen helpen en daarnaast krijgt u een gratis op maat gemaakte personal training sessie van ons! Dit alles geheel vrijblijvend.
All-Inclusive — voor alle leden
Gekwalificeerde en ervaren diëtist
Private training studio
Fitness Performance app
De fitste u
Zichtbare resultaten
Water- en handdoekenservice
Binnen 30 dagen niet tevreden? Maak gebruik van onze 'niet tevreden, geld terug'-garantie.